Geef concurrenten geen kans

Als professional denk ik niet zo in termen van “concurrentie”.

Ik voel er niets voor om constant te moeten “armpje drukken”.

In mijn vakgebied ben ik, net als al die anderen, uniek. Die unieke kenmerken (mijn “Unique Buying Reasons”) leveren mij de opdrachtgevers en cliënten op die bij me passen en voor wie ik waardevol kan zijn.

Toch voel ik er weinig voor om op mijn website plek in te ruimen voor een andere aanbieder van bijvoorbeeld outplacement. Dat zie je toch ook niet in een winkel?

Dat bijvoorbeeld de Blokker reclame maakt voor Bol.com?

Ik zie het wel vaak bij professionals, al dan niet werkzoekend, op LinkedIn. Ik doel op het gebied aan de rechterkant van je profiel. Het is zichtbaar voor anderen als ze je profiel bekijken.

Ook bekeken

Het gedeelte op je profiel heet “ook bekeken” en laat zien welke profielen bezoekers van jouw profiel ook hebben bekeken. Vaak zijn dat je concurrenten op de arbeidsmarkt.

Ongewenste reclame

Deze ongewenste reclame voor anderen kun je verwijderen van je profiel. Ik laat je in onderstaande video zien hoe je dat eenvoudig kunt doen.

Wil je doorpraten over deze blogpost of eens nader kennismaken?